O nás

Dlouhodobé průzkumy ukazují, že psychické zdraví dětí se zhoršuje. Věříme, že prevence je klíč k tomu, jak tuto situaci změnit. Aplikace a programy Všímavec jsou založené na vědeckých poznatcích a podporované odborníky z oblasti psychologie.

Společně vytváříme efektivní nástroj pro prevenci duševního zdraví u malých dětí ve věku 3-11 let. Školám pomáháme implementovat well-being do výuky a  zároveň pomáháme rodičům lépe pochopit, jak přistupovat k dětem, aby z nich vyrostli spokojení a vyrovnaní jedinci.

Image

Štěpán Růža a Ivona Sedláková
Zakladatelé projektu

Odborný tým

Image

doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D.

Alena Slezáčková je docentkou psychologie na Ústavu lékařské psychologie a psychosomatiky Lékařské fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Ve své výzkumné činnosti se dlouhodobě zaměřuje na témata duševního zdraví, naděje a psychické pohody. Je certifikovanou lektorkou resilience, zakladatelkou a vedoucí Centra pozitivní psychologie v ČR (www.pozitivni-psychologie.cz), členkou vedení Evropské společnosti pozitivní psychologie ENPP a členkou odborné rady Mindfulness Research and Practice Network při MU. Spolupracuje v několika tuzemských i zahraničních výzkumných projektech a je autorkou řady publikací z oblasti pozitivní psychologie a psychologie zdraví. Věnuje se také přednáškové a lektorské činnosti.
Image

doc. PhDr. Miroslav Světlák, Ph.D.

Miroslav Světlák (1979) je klinický psycholog, psychoterapeut a také učitel na lékařské fakultě Masarykovy univerzity, kde v současnosti působí jako přednosta Ústavu lékařské psychologie a psychosomatiky. Pracoval jako klinický psycholog v dětské nemocnici a na dětském lůžkovém oddělení Psychiatrické kliniky FN Brno. Dlouhodobě se výzkumně i klinicky zabývá tématem emočního uvědomění, regulace emocí, Mindfulness a v posledních letech také tématem eHealth. V roce 2022 získal se svým týmem ocenění Czech DIGI@MED Award, za inovativní digitální a mobilní řešení v oblasti zdravotnictví. Je nadšený táta dvou dětí, těžko se kontrolující milovník sladkostí, který ve volném čase sportuje a strachuje se o budoucnost naší planety, ovšem s nadějí, že to nakonec dobře dopadne.
Image

Mgr. Jana Mynářová

Jana Mynářová vystudovala v druhé polovině 90. let jednooborovou psychologii na Masarykově Univerzitě v Brně, kde se i poprvé setkala s technikami mindfulness díky svému učiteli a vizionáři Mirku Frýbovi. Absolvovala psychoterapeutický (1999-2001) a  koučovací výcvik (2012 – 2013) v technikách mindfulness.
Miluje poznávat vše nové, a to jak ve světě vnějším, tak i uvnitř sebe. Obletěla dvakrát zeměkouli, aby zjistila, že je ji nejlépe doma pod valašskými kopci. Poznávání vnitřního světa prostřednictví mindfulness využívá při práci s lidmi v podobě koučování, terapie a lektorování od roku 2000. Je průkopnicí Všímavého koučinku v České republice.
Z angličtiny přeložila knihu Douga Silsbeeho, Všímavý kouč.

Naši specialisté

Image

Štěpán Růža

Zakladatel
Vystudoval ekonomickou fakultu a vede tým marketingových specialistů. Je hlavou celého projektu a ve Všímavci se zaměřuje na finanční a marketingovou strategii.

Image

Ivona Sedláková

Zakladatelka
Vystudovala speciální pedagogiku a působila jako asistentka pedagoga na ZŠ. Je srdcem a pravou rukou projektu, zodpovídá za komunikaci se školami, tvorbu obsahu a veškerou administrativu.

Image

Ondřej Cach

Fullstack developer
Vývoj webové aplikace

Image

Jakub Šenk

Product designer
Design webové aplikace

Image

Matěj Štrunc

Herec, hudebník, dabér
Hlas kocoura Všímavce

Odborná garance projektu

Image
Ústav lékařské psychologie a psychosomatiky poskytuje nejvyšší možnou formu psychologického vzdělání pro profesionály ve zdravotnictví. Komplexní výstupy psychologické vědy a klinické praxe prezentují na úrovni principů, které lze aplikovat v práci profesionála ve zdravotnictví, ku prospěchu jeho, pacientů, ale i celých zdravotnických týmů. Poskytují teoretický kontext/pole pro možnost integrace doposavad získaných informací o fungování těla s principy fungování psychiky. Prostřednictvím oslovení a rozvíjení univerzálních lidských témat ve výuce vytváří výchozí bod pro lidskost a soucit v medicíně.